Blog over Hartendieven van ‘Good life van Eus’

Blog door: ‘Good life van Eus

Gastvrije Hartendieven,

Bent u gastvrij.. Of beter gezegd, bent u dat of het bedrijf dat u vertegenwoordigd richting de klant? 🙃

In een eerste opwelling zeg je natuurlijk nogal snel ‘ja’. Logisch ook, want je denkt zelf altijd dat je dienstverlening eigenlijk al tip top in orde is en voor weinig verbetering vatbaar.

Maar wanneer je met een normale kritische dosis eens naar de gang van zaken kijkt van welk proces dan ook, dan blijkt er altijd wel iets voor verbetering vatbaar 

Gisteren had ik een leuke en interessante sessie, onder de noemer ‘klantreis’ van twee Hartendieven. Stephanie en Wendy, twee zeer enthousiaste dames. Ooit samen werkzaam bij een bank, en sinds enige tijd met een eigen bedrijf: www.hartendieven.nl.

Een bedrijf starten waarbij je anderen op een leuke en positieve wijze een spiegel voor houdt om zo jezelf te verbeteren. We (wij Nederlanders) willen iedere vorm van feedback nog wel eens als negatief ervaren. Alsof je op je vingers wordt getikt door een ander. Terwijl de intentie vaak juist anders is en het proces zo leerzaam. Voor een mens en bedrijf 😊🙃

Juist op het gebied van dienstverlening kunnen veel bedrijven en overheden nog wel wat leren.. Overheden.. Ja ik hoor u al denken. Ah ambtenaren, en dan volgt vanzelf een riedel aan bekende vooroordelen 😉

Soms zijn ze waar, maar vaak genoeg ook niet. Het is maar net welk beeld u zich wilt vormen over de ander. In de sessie van gisteren gingen we eerst eens boven tafel halen waar de haperingen zitten in bepaalde processen. En dan ook echt, zonder te proberen gelijk in oplossingen te denken 😎

Dat lijkt eenvoudiger dan gedacht, want als mens ben je toch geneigd gelijk te denken hoe het dan anders moet. Maar sta eerst nou eens rustig stil bij hoe het nu gaat met alle bijbehorende emoties 😉

Op tafel stonden allerlei lekkere dingen. Van chocolade tot suikersnoepjes. Drankje erbij (neeeeee geen alcohol) en aan het werk. Nee nou snap ik waarom deze dames zich gerust hartendieven mogen en kunnen noemen 😆

Hoe gaat het nu was het gisteren.. En de volgende keer mogen we gaan dromen. Wat is nou de ideale klantreis. Toepasbaar voor welk product dan ook  Even het perfecte plaatje voor jezelf gaan schetsen, ook al zal dat in de praktijk nooit helemaal zo uitkomen.

Het leuke aan dit soort sessies is dat je er altijd veel van leert. Zelf zit ik voor mijn werk dicht op het spanningsveld van juridische kaders en dienstverlening. Het kan heel goed samen, maar te veel mensen denken nog in hokjes mijn inziens alsof het niet samen kan 🙃

En dit is maar een voorbeeld van mijn werk. Maar feitelijk toepasbaar binnen zoveel branches van bedrijven en overheden.

De balans  vinden is de uitdaging. En Stephanie en Wendy zetten je automatisch aan het denken. Misschien nog wel meer dan ze zelf beseffen. Op naar de volgende leerzame sessie 😋

#goodlife #hartendieven

foto van Good life van Eus.

Deel dit bericht via:

Meer gastvrijheid in het hart
van jouw gemeente?