Gastvrijheid, lekker belangrijk?!

Hoe belangrijk is gastvrijheid en is het eigenlijk wel belangrijk? Is het allemaal niet wat overdreven? Als het product of de dienst maar goed is toch, de rest is allemaal maar bijzaak.

Wat heb je nou aan een heel gastvrije medewerker als dat wat je koopt belabberd is? Wij van Hartendieven zijn het er mee eens dat het een niet zonder het andere kan!

Want wanneer je als ondernemer een echte vakidioot bent vind je kwaliteit belangrijk! Je staat 100% achter je product, je wilt de beste kwaliteit, de mooiste producten of diensten, dan wil je hierbij automatisch ook de beste service en medewerkers hebben.

Wanneer een persoon heel sportief is, dan is diegene dat altijd, niet alleen in het weekend. Je zal zien dat een echt sportief persoon de hele week door ervan geniet om te sporten, vaker de trap neemt dan een ander en sneller met de fiets zal gaan. Waarom, omdat diegene intrinsiek sportief is, hier energie van krijgt en hier blij van wordt.

En zo is het ook met gastvrijheid. Die vakidioot gaat alle inkopers af om de beste kwaliteit koffie voor zijn koffietent te krijgen, zal blijven oefenen om het mooiste melkschuim te krijgen voor zijn cappuccino en vindt het een sport om telkens weer beter te worden in latte art. En als jij met zoveel zorg je product hebt samengesteld, uitgetest, verbeterd, dan wil je ook dat de service die jouw product verkoopt uitmuntend is.

Kwaliteit van het product of van de dienst gaan hand in hand met de kwaliteit van de service. Juist bij de ondernemers die kwaliteit van hun producten zo hoog in het vaandel hebben staan zien wij juist ook vaak dat zij heel kritisch zijn op hun personeel en de manier waarop zij met hun medewerkers/ klanten/ collega’s/ inwoners/ patiënten omgaan.

Wanneer je trots bent op je product, dat je echt het beste wilt hebben of zijn dan wil je automatisch ook de beste mensen die jouw product aan de man brengen en het visitekaartje zijn van jouw bedrijf.

En dat zien wij ook bij onze klanten terug. Stuk voor stuk zijn dit organisaties die kwaliteit belangrijk vinden.

Veel bedrijven doen een poging.. Maar waarom lukt het dan zo weinig om gastvrijheid ècht door te voeren? Hiervoor zijn vaak drie oorzaken. Of het wordt niet belangrijk genoeg gemaakt in de organisatie (dit zie je vaak bij grotere organisaties), of er wordt onderschat dat gastvrijheid een vak apart is, of er wordt gedacht dat 1x aangeven of 1 training voldoende is en er al voor zorgt dat we gastvrij gaan handelen.

We roepen het allemaal en vinden het een erg belangrijk item binnen de organisatie. Wat is gastvrijheid nou precies? En wat is de toegevoegde waarde hiervan binnen jouw organisatie? Hoe krijg je het van de grond? Wanneer is het een succes?

Wat vind jij, is gastvrijheid belangrijk?

Wil jij aan de slag met gastvrijheid? Download gratis ons handboek gastvrijheid en neem contact met ons op, dan maken we er samen een succes van!

Deel dit bericht via:

Meer gastvrijheid in het hart
van jouw gemeente?