Kernprogramma

We werken vanuit het hart van jullie gemeente

Na het observeren, interviewen en de inspiratiesessies is het tijd om de echte ontwikkeling van gastvrijheid binnen de hele gemeente in gang te zetten. En vervolgens deze ontwikkeling vast te houden en dus te borgen. Dit doe je door het kernprogramma te volgen. 

We werken vanuit het hart van jullie gemeente en starten natuurlijk met het bepalen van de wensen en behoeften, om het programma op maat te maken. We leveren inzichten, praktische tips en handvatten, zodat jullie uiteindelijk zelf gastvrijheid kunnen blijven ontwikkelen en borgen. 

In het kernprogramma gaan we gericht met de verschillende teams aan de slag om de dienstverlening écht dienstverlenend te maken. 

Wij beloven dat, na het volgen van het kernprogramma, 
de medewerkers van de gemeente: 

  • meer gaan meedenken
  • beter gaan samenwerken 
  • meer oplossingsgericht worden  
  • meer veranderbereid worden 

….waardoor de dienstverlening ook écht dienstverlenend wordt. 

Jullie ontvangen een gastvrijheidsrapport, met adviezen. Er zijn verschillende workshops die de diverse teams kunnen volgen en we kunnen jullie van coaching op de werkvloer voorzien. Een greep uit onze workshops vind je hieronder en de uitgebreide toelichting van de diverse workshops/ trainingen vind je in het menu ‘wat we doen’. 

Workshop ‘Sturen op gastvrijheid’: Want al die kennis en inspiratie is leuk, maar hoe houden we dit nu vast en hoe sturen we hier dan op? (Specifiek voor leidinggevenden) 

Workshop ‘Ken jezelf en begrijp de ander’: Doormiddel van de DISC methode helpen wij teams en individuen zelfinzicht, zelfwaardering en zelfvertrouwen te krijgen. Het is een methode om inzicht te krijgen in bewuste en onbewuste voorkeuren in gedrag en communicatie. En dat zorgt er weer voor dat je makkelijker gastvrij kunt zijn.  

Workshop ‘Gastvrije gesprekken’: Deze workshop geven wij voor iedereen die zowel telefonische- als face to face gesprekken voert. Wat we hier voornamelijk doen is op persoonsniveau (wel met meerdere mensen in een workshop) kijken wat bij diegene past. Zodat het iets van hem of haarzelf wordt. Hiernaast is er natuurlijk een basis hoe je iemand benadert of telefonisch te woord staat. Hierbij leggen we juist uit waarom je die basis zou moeten hanteren en wat het jou en de gemeente oplevert. 

Workshop ‘Creatief denken en oplossen’: In deze workshop leer je anders te denken. Creatief en positief naar oplossingen zoeken. Het wakkert de creativiteit van de medewerkers aan en daagt de medewerkers uit om innovatieve ideeën aan te dragen én te realiseren. 

Workshop ‘Door wrijving krijg je glans’: Bedoeld voor elke medewerker die graag wil leren om feedback te geven en ontvangen. In deze workshop is het belangrijk dat wij een veilige sfeer creëren, zodat er vertrouwen ontstaat. Inzicht in het verschil tussen feedback op werkinhoud en op houding/ gedrag 

Wanneer het kernprogramma gastvrijheid is doorlopen, evalueren we waar jullie staan en of jullie doelen zijn behaald. Na ongeveer twee maanden komen wij weer langs om te kijken hoe het gaat en waar we jullie eventueel nog mee kunnen helpen. Uiteraard worden ook tijdens het programma korte evaluatiemomenten ingebouwd.   

  • Ontwikkelen
  • Borgen
  • Vanuit het hart van je organisatie
  • Maatwerk

KERNPROGRAMMA AANVRAGEN

Vul onderstaand formulier in om het kernprogramma aan te vragen. Liever eerst even kennismaken? Dat kan natuurlijk ook, maak dan gebruik van ons GRATIS adviesgesprek.

Dit zeggen onze klanten

Meer gastvrijheid in het hart
van jouw gemeente?