Opdracht: Ben jij gastvrij?

Vind jij jezelf gastvrij, ja of nee?

Deze vraag is natuurlijk heel gemeen, want waarschijnlijk ging er door je hoofd.. ja meestal ben ik gastvrij.. maar niet altijd..en ik weet niet wat de ander van mij vindt..
En dat is nou precies wat wij je willen leren. Jouw gastvrijheid wordt bepaald door de ander.

Het lastige is dus dat wat gastvrij is, voor iedere persoon anders is. Elke klant heeft andere behoeften en verwachtingen. Het gaat er in elk geval om dat je net dat beetje extra geeft. En een mooi punt om mee te starten binnen je organisatie is om samen te bepalen wat dan ‘minimaal’ gedaan moet worden om gewoon tevreden klanten te krijgen. En wees niet verbaasd wanneer je hiermee aan de slag gaat dat hier verschillend over gedacht wordt.

Gastvrij zijn heeft geen begin en ook geen eind. Het heeft geen vastomlijnd kader, van als je dit of dat doet dan ben je gastvrij. Het is een proces dat continu aandacht nodig heeft en verandert. Elke keer moet het weer aangepast worden om aan verwachtingen te voldoen van de huidige situatie.