Opdracht: Wat betekent gastvrijheid voor jou?

Bedenk voor jezelf en schrijf eventueel op:

Wat vind jij belangrijk m.b.t. gastvrijheid wanneer jij de klant bent (of patiënt/ gast/ medewerker/ inwoner). Wat vind je juist fijn en wat juist niet? Wat maakt, dat je bereid bent om te rijden voor een product of dienst of ben je bereid meer te betalen? Welke ervaringen heb je, zowel positief als negatief?

Iedereen schrijft hier natuurlijk andere dingen op, we zijn tenslotte allemaal unieke mensen met andere behoeften. En toch zien we veel overeenkomsten zoals oprechte aandacht, iemand die je het gevoel geeft blij te zijn dat je er bent, positieve mensen die je een lach bezorgen, het gevoel hebben dat er echt geluisterd wordt, mensen die met je meedenken en je niet het gevoel geven dat ze geen zin hebben in hun werk. Je eigen gastvrije (of juist negatieve) ervaringen helpen je om een beter begrip te krijgen van wat gastvrijheid is en hoe je hierin kunt ontwikkelen.