Opties kernprogramma

Onze workshops, trainingen en inspiratiesessies zijn inspirerend, praktisch en vol energie.

Inspiratiesessie gastvrijheid

Zoals de naam al aangeeft gaat het hier vooral over inspireren. Een mooi begin om echt met gastvrijheid aan de slag te gaan. We laten je inzien wat gastvrijheid oplevert en daarmee de bewustwording dat jij het verschil kunt maken. Gastvrijheid is leuk, gastvrijheid is een feest en zo willen we jullie dan ook inspireren. Dit doen we op onze wijze, luchtig, benaderbaar en met humor. Maar wel eerlijk en scherp.

Inspiratiesessie gastvrijheid

sturen op gastvrijheid

Specifiek voor leidinggevenden. Want al die kennis en inspiratie is leuk, maar hoe houden we dit nu vast en hoe sturen we hier dan op? Naast inspiratie krijg je in deze workshop praktische handvatten om zelf aan de slag te kunnen met gastvrijheid en vooral hoe je hierop kunt sturen in je team.

Ken jezelf en begrijp de ander

Doormiddel van de DISC methode helpen wij teams, organisaties en individuen zelfinzicht, zelfwaardering en zelfvertrouwen te krijgen. Het inzicht dat DISC mensen geeft, zorgt ervoor dat ze zichzelf kunnen zijn en hun talenten gaan gebruiken. En dat zorgt er weer voor dat je makkelijker gastvrij kunt zijn. 

DISC is een methode om inzicht te krijgen in bewuste en onbewuste voorkeuren in gedrag en communicatie. Er zijn 4 voorkeurs gedragsstijlen: Dominant, Invloed, Stabiel en Consciëntieus. Het model is in de jaren 30 van de vorige eeuw ontwikkeld door de Amerikaanse psycholoog dr. William Moulton Marston en daarna verder uitgewerkt. Intussen wordt DISC gebruikt in de werving en selectie, human resource management en opleiding en training. Het is wereldwijd het meest aanvaarde en gebruikte psychometrisch gedragsinstrument met een wetenschappelijke betrouwbaarheidsscore van meer dan 90%.

De DISC workshop wordt in teamverband gegeven en individueel

  • Zelfinzicht én inzicht in het gedrag van anderen
  • Je bewuste en onbewuste gedrag
  • Zelfkennis vergroten
  • Zelfvertrouwen vergroten
  • Betere onderlinge communicatie
  • Onderlinge verschillen waarderen
  • Positiever en effectiever samenwerken
  • Communicatietips gerelateerd aan de verschillende DISC temperamenten

Gastvrije gesprekken

Gastvrije gesprektechnieken, dat is waar het om draait in deze training. Wij geven deze training voor iedereen die zowel telefonische- als face to face gesprekken voert. Wat we hier voornamelijk doen is op persoonsniveau (wel met meerdere mensen in een training) kijken wat bij diegene past. Zodat het iets van hem of haarzelf wordt. Hiernaast is er natuurlijk een basis hoe je iemand benadert of telefonisch te woord staat. Hierbij leggen we juist uit waarom je die basis zou moeten hanteren en wat het jou en de organisatie oplevert.

Na afloop van deze training kunnen de medewerkers:

  • Meer uniformiteit uitstralen door het – hanteren van de juiste etiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden/ doorverwijzen
  • Makkelijker een mens- en – servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste toon zetten door te spiegelen
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Inzicht wanneer je open- of juist gesloten vragen stel

Persoonlijke coaching door Hartendieven

Persoonlijk en benaderbaar
Coaching door Hartendieven is eerlijk en scherp, maar vooral ook persoonlijk, benaderbaar, uitdagend, praktisch en met humor. Het doel van onze coaching is het creëren van meer gastvrijheid door:

  • betere communicatie
  • vanuit ieders eigen kwaliteit gastvrijheid in te zetten
  • meer plezier op de werkvloer
  • ondernemerschap 

We coachen zowel teams als individuen. Dus on the job of één op één. Denk ook aan het begeleiden van werkgroepen, een MT of projectgroepen

  • Vanuit ieders eigen kwaliteit
  • Voor zowel teams als individuen
  • Ondernemerschap
  • Uitdagend, praktisch en persoonlijk

Door wrijving krijg je glans

Bedoeld voor elke medewerker die graag wil leren om feedback te geven en ontvangen. In deze training is het belangrijk dat wij een veilige sfeer creëren, zodat er vertrouwen ontstaat. Het oefenen start dan ook altijd met het geven en ontvangen van positieve feedback.

Na afloop van deze training hebben medewerkers o.a.:

  • Inzicht in de noodzaak van feedback
  • Handvatten om op de juiste manier feedback te geven en ontvangen
  • Inzicht in het verschil tussen feedback op werkinhoud en op houding/ gedrag

Interactieve lezingen

Een leuke manier om een grote groep mensen interactief te inspireren over gastvrijheid.

Ervaar wat gastvrijheid oplevert, voor jezelf en je bedrijf. Deelnemers zullen geïnspireerd raken en krijgen praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. Waarom zou je niet aan de slag gaan met gastvrijheid?

  • Tot 250 personen
  • Duurt ongeveer 1,5uur
  • Inzichten, tips en inspiratie
  • Op jullie afgestemd
  • Natuurlijk gaat dit op de Hartendieven manier, dus net even anders

Creatief denken en oplossen

Achter de schermen zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van een nieuw programma; Creatief problemen oplossen! Hou ons in de gaten en volg ons om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen bij Hartendieven. 

In deze workshop leer je anders te denken. Creatief en positief naar oplossingen zoeken. Het wakkert de creativiteit van de medewerkers aan en daagt de medewerkers uit om innovatieve ideeën aan te dragen én te realiseren.

Onze workshops worden gegeven tot max. 15 personen en duren tussen de 2 ½ en 3 uur.
* Getoonde prijzen zijn excl. btw, reiskosten en eventueel kosten voor externe locatie. Bij workshops, trainingen en inspiratiesessies is de aangegeven prijs incl. voorbereidingskosten. Bij meerdere dezelfde workshops, trainingen en inspiratiesessies betaal je uiteraard maar 1x de voorbereiding. Aan deze prijzen kunnen geen rechten worden ontleend.

WORKSHOPS, TRAININGEN EN INSPIRATIESESSIES AANVRAGEN

Vul onderstaand formulier in om een workshop, training en/of inspiratiesessie aan te vragen. Liever eerst even kennismaken? Maak dan gebruik van ons GRATIS adviesgesprek.
Dit zeggen onze klanten

Meer gastvrijheid in het hart
van jouw gemeente?